Optimaal

Met zijn baanbrekende bestseller Emotionele intelligentie veranderde Daniel Goleman de manier waarop we denken over intelligentie en succes. Nu, meer dan een kwarteeuw later, kijken hij en hoogleraar psychologie Cary Cherniss in dit nieuwe boek met een frisse blik naar emotionele intelligentie en hoe het zich heeft ontwikkeld. Daarbij bieden ze een belangrijke nieuwe toepassing: emotionele intelligentie kan organisaties helpen om op een constant hoog niveau te functioneren, zonder stress of burn-outs bij de medewerkers.
We kennen allemaal momenten waarop we topprestaties leveren, maar vaak zijn het geïsoleerde piekmomenten. In Optimaal laten Daniel Goleman en Cary Cherniss zien hoe emotionele intelligentie ons kan helpen om elke dag op dat optimale niveau te werken. Ze leggen uit hoe je emotionele intelligentie kunt inzetten aan de hand van belangrijke begrippen zoals zelfbewustzijn, emotionele balans, concentratie en flow. Daarnaast bieden ze je praktische tools om toe te passen in jouw team of organisatie, om zo een cultuur te creëren waar op continue basis topprestaties geleverd kunnen worden.

Is Optimaal het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Optimaal