Oud worden in de praktijk

Volkskrant:

Oud worden in de praktijk

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 1
Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Hoe kunnen we zorgen dat we gezond blijven, ook wanneer we ouder worden? Veel gezondheidsklachten, zoals hart- en vaatziekten, diabetes en versleten knieën, lijken onvermijdelijk maar ze komen voort uit onze leefstijl. En die leefstijl wordt gedicteerd door de omgeving. Door de mismatch tussen onze 'oude' genen - onze evolutionaire erfenis - en de moderne omgeving kunnen we geen weerstand bieden aan de voortdurende verleidingen om ons heen. Daarom helpt gebieden en verbieden niet. We moeten de omgeving het werk laten doen. Door kleine aanpassingen thuis, onderweg, op werk, school of in de wijk maken we makkelijker gezondere keuzes, soms zelfs onbewust.

In Oud worden in de praktijk, het praktische vervolg op Oud worden zonder het te zijn, geven Rudi Westendorp en David van Bodegom ons nieuwe tips voor een langer gezond leven.

Gezondheid & Psychologie
Gezondheid algemeen
Uitgeverij Atlas Contact
22 september 2015
22 september 2015

Reacties op: Oud worden in de praktijk