Ouderverstoting

In dit boek beschrijft de auteur het fenomeen ouderverstoting door de ogen van een kind tot aan volwassenheid. Na een vechtscheiding gaat de aandacht vaak uit naar de ouders die dit proces ondergaan. Wat vergeten wordt, is de negativiteit over de 'andere' ouder die het kind na de scheiding over zich heen krijgt. Dit kan zowel bewust als onbewust gebeuren. Het kind kan zo worden beïnvloed dat het een hekel krijgt aan de 'andere' ouder.
Er is onbegrip voor het kind aan alle kanten. De omgeving van de 'blijvende' ouder begrijpt niet dat ze het kind negatief beïnvloedt en de verstoten ouder begrijpt niet waarom het kind zo negatief over hem of haar is. Het gevolg kan zijn dat het contact met deze ouder volledig verbroken wordt.
Over dit fenomeen is vanuit wetenschappelijk oogpunt al gepubliceerd, maar het verhaal vanuit het kind is nog niet verteld. Op een eerlijke en open manier vertelt de auteur zijn belevenissen en de moeilijkheden die hij heeft ondervonden en nog steeds ondervindt. Het verhaal beschrijft de tijd van toen de ouders nog bij elkaar waren tot en met de tijd dat de auteur zelf vader is. Het kan weer goed komen, maar of dat hier het geval is…

Waargebeurde verhalen
Staberli