Over bruggen en grenzen

Er zijn omstandigheden en situaties in onze samenleving waarin de wensen van mensen uit andere culturen lijken te
botsen met wat we gewoon zijn. Zo nemen moslims vanuit hun religie voorschriften en voorkeuren mee die vragen kunnen
oproepen bij scholen, bedrijven, ziekenhuizen, jeugdbewegingen, ordehandhavers, openbare besturen, zorgverstrekkers...
Dit roept soms netelige kwesties op. Wat is het wettelijk kader om deze verzoeken te beoordelen? Vanuit welke religieuze of culturele achtergrond worden deze verzoeken gedaan? En vooral: is het beter om hierop in te gaan (bruggen slaan)
of is het beter om dat juist niét te doen (grenzen trekken)?
De auteurs bieden antwoorden op de zovele vragen hieromtrent die rijzen vanuit alle geledingen van onze maatschappij.

Is Over bruggen en grenzen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Over bruggen en grenzen