9200000060486942

Over de grens

Rank 4009 Gelezen 24 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 13 Favoriet 1 Recensies 1
Thrillers & Spanning Lijsten 1 Top25's 1   Topics 0

De ambitieuze journalist Amy Muller geniet van haar succes bij het dagblad waar ze werkt, maar scoren lukt alleen omdat ze een tikje valsspeelt. Pas als ze haar tanden zet in een tragisch verhaal, kan ze op eigen kracht haar waarde als journalist bewijzen.

Menno van Beeten worstelt met het verdriet om zijn plotseling gestorven echtgenote Samantha. Als hij wanhopig tracht een extra centje bij te verdienen voor zichzelf en zijn 7-jarige dochter Chelsea om zijn schulden te kunnen aflossen, dreigt hij in de mensensmokkel te belanden.

Halsoverkop verlaten Mayat en haar nichtje Amira hun geboortegrond als de jihadi’s beginnen met het kidnappen van yezidivrouwen om ze te gebruiken als seksslaven. Als ze eindelijk veilig aankomen in Europa blijkt de ellende pas echt te beginnen.

Q

Hebban recensie

Onno van Rijen VIP Club

Wat betekent vrijheid?

door Onno van Rijen op 31-05-2018

Over de grens is de vierde thriller van Ellen den Hollander. Ze werd tot het verhaal geïnspireerd door de massamoord in Mosul op Jezidi’s in augustus 2014. Ze ging na wat voor mensen Jezidi's eigenlijk zijn en wat hun achtergrond is. In haar verhaal dat zich afspeelt gedurende 10 dagen in maart 2017, met wat uitloop in de afsluitende hoofdstukken, ontmoet de journaliste Amy Muller bij toeval een...