Over generaties

Vic, Bert & Britt Anciaux Drie generaties Anciaux, een politieke stamboom in een door de tijd herverkaveld Vlaanderen en Brussel. De éminence grise (Vic), de boomer (Bert) en de millennial (Britt) gaan in gesprek over zorg dragen voor elkaar en de wereld. Over politiek, maatschappelijk en persoonlijk engagement. Over keuzes die het verschil maken. Over emancipatie, ontvoogding en onafhankelijk denken. Over identiteitsvorming. Over zichzelf. Over elkaar. Precies twintig jaar na het uiteenvallen van de Volksunie en dertig jaar na Zwarte Zondag maken Vic, Bert en Britt Anciaux een spraakmakende analyse op van het Vlaams-nationalisme anno 2021. Het resultaat is een onbevangen kijk op Vlaanderen en op de politiek van gisteren, vandaag en morgen.

Vic Anciaux, voormalig voorzitter van de Volksunie, volksvertegenwoordiger, staatssecretaris, het verleden.

Bert Anciaux, zoon van Vic, voormalig voorzitter van de Volksunie en VU&ID, Vlaams minister, volksvertegenwoordiger, senator, het heden.

Britt Anciaux, dochter van Bert, student, de toekomst.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen