Over ziek zijn

Iedereen weet inmiddels dat ziekte geen ondergeschikt onderwerp is in het leven van een mens. Over ziek zijn belicht het thema in de literatuur ten tijde van Virginia Woolf en onze generatie nu. Het oorspronkelijk in 1930 gepubliceerde essay van Woolf werd nog niet eerder in het Nederlands vertaald. Samen met bijdragen van hedendaagse auteurs en dichters Mieke van Zonneveld en Lieke Marsman, is Over ziek zijn een eigentijdse en tegelijkertijd tijdloze bundel met een thema waar niemand om heen kan. Sinds ziekte vaak een grote rol in het leven van een mens speelt, zou het niet net zoveel aandacht in de literatuur moeten krijgen naast thema’s als liefde, jaloezie en macht, stelt Virginia Woolf zich in haar essay de vraag. Met Over ziek zijn, geven we haar die aandacht.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Over ziek zijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Over ziek zijn