Overpeinzingen

Overpeinzingen

Rank 807 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 1 Recensies 0
‘Over het jaar 2020 zullen veel boeken geschreven worden: historische, analytische en politieke werken, maar ook uitgebreide reportages. Deze bundel is geen van voornoemde: het jaar is nog niet eens halverwege. Wat ik heb geprobeerd _ in de stukjes en beetjes tijd waarin het jaar voorzag _ is orde aan te brengen in de wirwar van gevoelens en gedachten die bij me opkwamen door alle gebeurtenissen van de afgelopen maanden. Het zijn bovenal persoonlijke essays: bescheiden per definitie, bondig uit noodzaak.’

Zadie Smith is de auteur van vijf romans, drie essaybundels en een boek met korte verhalen. Ze won onder meer de James Tait Black Memorial Prize, de Orange Prize for Fiction, de Whitbread First Novel Award en de Guardian First Book Award, en stond op de shortlist van de Man Booker Prize en de Baileys Women’s Prize for Fiction. Ze schrijft regelmatig voor The New Yorker en The New York Review of Books.
Literaire non-fictie algemeen
Prometheus