Paco Calderon

Wie is die man die daar bewegingloos in de zetel zit? Hij staart door het raam van zijn kamer in een verzorgingstehuis zonder echt nog iets te zien, hij leeft in het verleden. Op de witte muur van zijn steriele kamer prijken drie foto's. Aan zijn eettafeltje schuift geregeld het schaduwbeeld van zijn geliefde Rosita aan.

De oude Paco Calderon mijmert zwijgend over zijn verleden en neemt ons als lezer mee op een reis doorheen zijn herinneringen. Als jongeman wilde hij zo graag uit de burgerlijke dwangbuis ontsnappen en op zoek gaan naar een wereld waarin liefde overheerst. De realiteit zal er anders over beslissen en zal, net op het moment van loutering, keihard toeslaan.

Is Paco Calderon het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Paco Calderon