9789029732970-papieren-paradijs-l-LQ-f

Papieren paradijs

Rank 382 Gelezen 440 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 250 Favoriet 14 Recensies 12
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 4 Spots 8   Topics 0

Het waargebeurde verhaal van een domineesvrouw die niet naar Suriname wil emigreren, maar toch door de ambities van haar man, dominee Arend van den Brandhof, in 1845 de oceaan over wordt gedreven.

Arend gelooft dat het leven in Suriname beter is dan in Nederland, dat op dat moment zo goed als failliet is. In Suriname wil hij een plantage stichten, waar boeren op een eerlijke manier producten kunnen verbouwen voor de rest van de bevolking. Anna houdt van hun leven in Nederland en wil niet weg. Maar na jaren van voorbereiding en echtelijke ruzies is de emigratie uiteindelijk toch een feit.

Wanneer Anna en Arend met hun gezin en een paar honderd boeren in Suriname aankomen, wacht hun een grote teleurstelling. Het land van belofte blijkt een onherbergzame jungle. Hoe moet Anna hier een goed leven opbouwen voor haar gezin en zichzelf?

Uitgeverij Mozaiek
23 februari 2021