Parade's End

Gelezen 7 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 9 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0

Een buitengewoon krachtig verhaal over liefde, verraad en desillusie, nu verfilmd door BBC/HBO.

Parade's End vertelt het epische verhaal van een driehoeksverhouding tegen de achtergrond van de Eerste Wereldoorlog en een maatschappij waarin de waarden en normen op een keerpunt staan. Centraal staan de Engelse aristocraat Christopher Tietjens, diens mooie, maar wrede vrouw Sylvia en Valentine Wallop, een jonge suffragette op wie hij hopeloos verliefd wordt.

Het boek waarop de prestigieuze BBC/HBO-reeks Parade's End is gebaseerd Voor de liefhebbers van Ken Follett en Downton Abbey. Deze tetralogie is opgenomen in de Modern Librarys lijst van de 100 beste Engelstalige romans uit de 20ste eeuw.

Ford Madox Ford (1873 - 1939), de kleinzoon van de kunstschilder Ford Madox Brown, was een van de invloedrijkste Engelse auteurs uit het begin van de 20ste eeuw. Tussen 1924 en 1928 schreef hij zijn magnum opus Parade's End. De vroege romans die Ford vanaf 1892 publiceerde, schreef hij samen met Joseph Conrad.

Uitgeverij Terra - Lannoo
11 februari 2013