Patchouli

Derk Visser Patchouli
Ik neem nog een keer mijn strategie door. Als Patricia opneemt zeg ik meteen: ‘Ik bel over dat briefje.’ Met mijn gewone stem. Ik heb het ook geoefend met een enthousiaste stem en met een zelfverzekerde, maar mijn eigen stem klonk toch het best. Als haar moeder opneemt, zeg dat ik voor huiswerk bel.
Luuk gaat een verwarrende periode tegemoet. Terwijl zijn moeder op sterven ligt, wordt hij verliefd op het knapste meisje in de klas. Dat hij zo in beslag genomen wordt door zijn gevoelens voor Patricia en niet uitsluitend in gedachten bij zijn moeder is, veroorzaakt schuldgevoel. Als de dood van zijn moeder nadert en de lifede tussen Luuk en Patricia opbloeit, wisselen stil verdriet en opwinding elkaar af.
‘Derk Visser schrijft op een zeldzaam eerlijke manier over jonge mensen.’ TROUW

Recensies (1)

Is Patchouli het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Patchouli