Piep zoekt zichzelf

Piep zoekt zichzelf

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0
Piep is een bijzonder kuikentje dat de wijde wereld in gaat. Hij wil onderzoeken hoe het toch komt dat hij zich altijd maar anders voelt dan iedereen om zich heen. Niet dat Piep nou staat te springen, want eigenlijk blijft hij veel liever thuis. Maar zijn vriendinnetje Pien spoort hem aan: Piep moet op zoek naar zichzelf. Pien geeft hem een briefje met aanwijzingen mee waarop staat:

Stap 1: Volg 'De Lange Weg'.
Stap 2: Laat je leiden door wat er op je pad komt.
Stap 3: Volg je gevoel.

Het dappere kuiken gaat op pad. Onderweg komt hij allerlei mensen en dieren tegen die hem veel leren over zichzelf en over de wereld waarin hij leeft. Zou Piep zichzelf hebben gevonden of is de hele reis voor niets geweest?

Dit is geen boek dat alles uitlegt over autisme. Dit is slechts het verhaal van één kuiken dat op zijn manier zijn autisme beleeft en ermee leert omgaan.

Kind & Jeugd
Psychologie algemeen