Piet Keur

Piet Keur

Piet Keur. Deze kleurrijke oud-spits van onder andere Feyenoord, AZ, FC Twente en Heerenveen maakte maar liefst 175 doelpunten in het betaalde voetbal. Desalniettemin staat Keur meer bekend om zijn uitspattingen buiten het veld dan om zijn kwaliteiten in de vijandelijke 16. Keur is een levensgenieter. Iemand die niet snel een drankje zal weigeren. Nooit gedaan ook. Zelfs niet toen hij nog als profvoetballer actief was. Niet voor niets is ‘Piet Likeur’ één van zijn befaamde bijnamen.
In zijn biografie Piet Keur - Stappen & Scoren vertelt Keur een groot aantal hilarische anekdotes. Over hoe hij bijna op de vuist ging met Sven Kramer, over hoe hij plankgas een restaurant binnenreed, en over hoe een dronken dolletje aan het zwembad hem een zware knieblessure opleverde. Het is niet alleen een verhaal over drank, voetbalhumor, vechtpartijen, vrouwen, strandbedden en doelpunten, het geeft tevens een unieke inkijk in de ongepolijste wereld van het Nederlands profvoetbal van de jaren ’80 en ‘90.
Stappen & Scoren is een boek in de hoogste versnelling met niets- en niemand ontziende verhalen van en over cultspits Piet Keur. Niet alleen verteld door de hoofdpersoon zelf, maar ook door kroongetuigen als Hans Kraay jr., John de Wolf, Barry van Galen, Gertjan Verbeek en Dick Advocaat.

Leo Oldenburger (1965) is voetbalcommentator en presentator bij Fox Sports. Hij deed verslag van honderden Champions League- en Nederlands Elftalwedstrijden. Oldenburger schreef daarnaast meerdere boeken over sport, waaronder het in 2018 verschenen Keepers Zijn Gek. Als documentairemaker is hij mede verantwoordelijk voor de veelgeprezen docu ‘De Beer van De Meer’ over Piet Schrijvers.
Lifestyle & Vrije tijd
edicola sport