Piet's Big City

Piet's Big City

Al meer dan 25 jaar verschijnen de columns van Piet van Dijken in de Groningse media. "Piet’s Big City" werd een begrip in Groningen en Piet zelf ook. Van diskjockey tot onderbroekenmodel tot presentator en zanger, Piet heeft het allemaal meegemaakt. In zijn columns komen het dagelijks leven voorbij maar ook wat hem opvalt in zijn Big City, Groningen. "Piet’s Big City" is daarmee niet alleen een persoonlijk verslag maar geeft ook de veranderende tijdsgeest weer.

Piet van Dijken, wereldberoemd in Groningen, bundelt in dit boek zijn beste columns die sinds 1995 verschenen zijn. Drie keer mocht Piet zijn opwachting maken bij toen nog Voetbal Inside en in 2019 stond hij zelfs in de Linda. Het tijdschrift portretteerde mensen die in hun eigen provincie haast niet meer normaal over straat kunnen, maar buiten hun geliefde provincie nagenoeg onbekend zijn. Bekend is ook zijn programma "Herestraat Helemaal" dat hij 600 keer opnam. Voor OOG TV liep Piet met een bekende Nederlander of Groninger de Herestraat door voor een pittig, ontroerend of gezellig gesprek. Daarnaast maakte Piet voor RTV Noord in ruim 15 jaar 3600 bijdragen van De Straat, elke werkdag om 12:45 uur tussen beide markten.
Korte verhalen
Gebundelde columns en interviews