Pijn

Wat is pijn? Hoe bestrijden we het, in klassieke geneeskunde en met andere methoden? En, natuurlijk, hoe voorkomen we het?

Welke plaats heeft pijn in de huidige samenleving, met hoge werkdruk, alomtegenwoordige sociale media, en jachtige levens? In welke mate hebben traumatische ervaringen, omgeving en mindset een invloed op pijn en pijnbeleving? Hoe kunnen we ermee omgaan als patiënt, betrokkene, maatschappij, beleidsmaker, werkgever?

In dit boek geeft pijndokter Bart Morlion, vanuit zijn dagelijkse ervaring met verhalen waarbij chronische pijn levens van patiënten volledig ontwricht, een antwoord op bovenstaande vragen. Vanuit een medisch, maar ook menselijk en maatschappelijk perspectief.
Over de kracht van het brein in pijnbestrijding, tot de kunst van het aanvaarden.

Is Pijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Pijn