Plankvrouw

Plankvrouw duikt in elk gedicht in deze bundel op en ook in bijna alle titels. Een selectie: Plankvrouw strijkt, Plankvrouw bloeit op, Plankvrouw volgt haar eigen spelregels, Plankvrouw is erg verliefd, Plankvrouw stelt een daad, Plankvrouw gaat erg ver, Plankvrouw zet de toon, Plankvrouw vult vragen van een dating site in, Plankvrouw wint de VSB Poëzieprijs, Plankvrouw hoeft niet meer...Als moderne, alleenstaande vrouw ervaart deze 'wankele plank op twee poten' alle (on)gemakken van onze jachtige tijd, zoals internet, ontvrienden, dating sites... Met rake, herkenbare typeringen en (gelukkig ook) met humor wordt een beeld geschetst van een dappere, zelfstandige en tegelijkertijd onzekere vrouw: 'maar er gaat ook heel veel goed'.Voor vrouwen is Plankvrouw ongetwijfeld een feest van herkenning, terwijl mannen verrast zullen zijn door dit openhartige kijkje in de ziel van Plankvrouw.

Is Plankvrouw het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Plankvrouw