Poëzie is erfelijk

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Al vanaf het begin verbaasde Karen Heerema mij door haar persoonlijke aanpak en haar durf om aan te raken wat haast onaanraakbaar is. Zij is in staat om haar persoonlijke gedachten en gevoelens zo om te zetten in poëzie dat het boven het persoonlijke uitstijgt en de lezer uitnodigt, ja haast dwingt, om eerder bij zichzelf te rade te gaan dan bij de dichter.

De combinatie met de schilderijen van Karens moeder en de verwijzingen naar de gedichten van Karens grootmoeder maken deze 'zichtbundel' tot een erfelijke kunstuiting. Juist door de afwezigheid van de al te persoonlijke toon spreekt ze des te meer aan. Ik kan u alleen maar aanraden om niet te lang te wachten met de eerste bladzijden open te slaan.

Ben Verschuren schrijver / dichter

Karen Heerema (1961) publiceerde gedichten in diverse bundels van Dichter aan huis, in Nevelslierten in het hoofd, en in bundels van Poemtata. Zij geeft lezingen en treedt graag op met haar gedichten op kleine poëziepodia.

Poëzie
Poezie