Pontifex

De Heilig-Bloedprocessie in Brugge eindigt in mineur, wanneer de bisschop sterft aan een zware hartaanval. De volgende dag is zijn lijk verdwenen. Onderzoeksjournaliste Eva Storms en student Wolf Garcia beginnen te praten met mensen die de overleden bisschop gekend hebben. Priester Gilles Perrier is hun gids in het kerkelijke wereldje, waarin ambitie en eerzucht, intriges en machtswellust wel erg ver lijken te staan van de evangelische waarden. De onthullingen volgen elkaar op, tot het bisdom lucht krijgt van het onderzoek en priester Perrier zwaar onder druk zet.
Deze meeslepende thriller voert ons doorheen mysterieuze locaties, met pittige dialogen en spitse humor, van een drama in de Bloedprocessie tot een even onthutsende ontknoping in het Oostendse Kursaal.

Recensies (4)

Meer recensies

Is Pontifex het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Pontifex