Prinsesje Nooitgenoeg

Anna Verbrugge is actrice. Ze speelt schitterende rollen onder leiding van topregisseurs. Met haar toneelvrienden heeft ze een leven van repetities, audities, feestjes en nachtenlange gesprekken.
Maar Anna is niet gelukkig. Haar ouders hebben haar opgevoed in vrijheid, met de idee van de jaren zestig en zeventig, maar ze weet zich met die vrijheid geen raad. Ze will meer. Ze wil meer. Ze will niet langer alleen voor zichzelf leven. Als ze bij toeval een Tsjetsjeense klusjesman ontmost, geeft ze zich aan hem over. Samen met hem wil ze strijden voor een betere wereld. Haar vrienden, collega's en familie zien het met toenemende wanhoop aan.
Prinsesje Nooitgenoeg is een roman die zich afspeelt in de wereld van het toneel, tussen fictie en werkelijkheid. Het boek geeft een schitterend en subtiel inzicht in de gedachtewereld van een ge ividualiseerde generatie die ogenschijnlijk succesvol is, maar intussen aan de leegte van deze tijd ten onder gaat.
Halina Reijn (1975) is een van de grootste Nederlandse actrices van dit moment. Zij speelde onder meer Ophelia in Hamlet, Lulu in Lulu, en Kate in Het temmen van de feeks. Ook speelde ze in onder andere de speelfims De passievrucht van Maarten Treurniet, Grimm van Alex van Warmerdam en Zwartboek van Paul Verhoeven. Prinsesje Nooitgenoeg is haar magistrale literaire debuut.
'Argeloos, onbedorven ontroerend grappig, dat vond ik Prinsesje Nooitgenoeg toen ik het voor het eerst lan en dat vind ik nog steeds. De roman is als Halina Reijn zelf, een vamp in meisjeskleren.' CONNIE PALMAN
'Je begrijpt waarom Prinsesje Nooitgenoeg geschreven moest. Reijns binnenshuidse passie maakt indruk.' ARJAN PETERS, DE VOLKSKRANT

Is Prinsesje Nooitgenoeg het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Prinsesje Nooitgenoeg