PSV 100 jaar

1913-2013 PSV 100 jaar

In 2013 bestaat PSV 100 jaar en de Eindhovense club behoort samen met Ajax en Feyenoord tot de Top Drie van ons land. Deze uitgave belicht hoofdzakelijk de rijke historie van PSV, maar daarin worden ook Ajax en Feyenoord betrokken.

Als rode draad door dit boek loopt de 'vermeende' achtergesteldheid van PSV ten opzichte van Ajax en Feyenoord. Ajax, Feyenoord en PSV worden op allerlei vlakken met elkaar vergeleken. Er is niet alleen naar het voetbal gekeken, maar ook de geschiedenis en de volkskarakters zijn onderzocht.

Van alle wedstrijden tussen PSV en Ajax en PSV en Feyenoord zijn beeldende verslagen vastgelegd. Van de drie clubs is een grote hoeveelheid statistieken gemaakt om zo tot een vergelijk te komen. Alle statistieken zijn bijgewerkt tot en met het seizoen 2011/12.

Is PSV 100 jaar het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op PSV 100 jaar