Advertentie

Psychologie in de klas

0

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie   Topics 0
Hoe werkt het menselijk brein? Hoe leren kinderen en wat kunnen leraren doen om hun lessen daar beter op aan te laten sluiten? Wat is er nodig om leerlingen de lesstof beter te laten onthouden? En waardoor raken leerlingen echt gemotiveerd?
De psychologie biedt leraren veel bruikbare antwoorden op deze vragen. In dit boek beschrijven de auteurs de belangrijksteinzichten op het gebied van denken en leren, en van motivatie en gedrag. Zij laten zien hoe leraren hun lessen daarmee kunnen verbeteren.
David Didau is 15 jaar leraar geweest in Engeland, en is inmiddels auteur van een aantal populaire boeken en een veelgevraagd spreker. Hij verzorgt trainingen voor leraren, met name op het gebied van lees- en taalonderwijs.
Nick Rose is een voormalig psychologisch onderzoeker en als onderzoeksspecialist betrokken
geweest bij het Teach-First-programma (vergelijkbaar met "Eerst de Klas'). Toen hij ging lesgeven
viel hem op dat er onder zijn collega's behoefte was aan gefundeerde kennis over leren en motivatie.
Samen schreven zij dit boek met de bedoeling om iedere leraar toegang te geven tot belangrijke psychologische kennis voor de lespraktijk.
+


Genre
Non-fictie
Vertaald door
Jan Tishauser
Aantal pagina’s
340
Uitgeverij
Uitgeverij Phronese
Eerste editie
01 januari 2019
ISBN
9789490120399


Boekinformatie wijzigen
1 keer bewerkt, laatste bewerking door Guido Knoop
Rapporteer deze bijdrage
Jouw boekenplank Jouw waardering
Jouw recensie   Schrijf een recensie
? Onze partners



Reacties op: Psychologie in de klas

Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie. Recensies schrijf je onder Schrijf een recensie.

Gesponsorde boeken