Psychologie van het Kwaad

Dit inzichtelijke boek stelt de oorzaak van het kwaad vast als een psychologisch mechanisme dat we allemaal delen. Dit mechanisme maakt dat we het probleem ‘daarbuiten’ projecteren, wat betekent dat we de neiging hebben om andere de schuld te geven voor de oorsprong van kwaad en conflicten.

Door middel van voorbeelden uit het echte leven, legt de auteur uit waarom diegenen die conflicten veroorzaken, nooit in staat zullen zijn om het conflict te stoppen. Alleen mensen die bereid zijn om buiten de kaders te denken, zullen in staat zijn om een werkelijke bijdrage te leveren aan de verwijdering van het kwaad. Helaas trekken mensen met dit potentieel zich gewoonlijk uit het debat terug en dit is deel van de verklaring voor de duurzaamheid van het kwaad.

Veel mensen voelen zich machteloos om iets te doen tegen een probleem dat zo immens is als het kwaad. Dit boek legt uit dat we zijn opgevoed om ons machteloos te voelen en dat we deze programmering kunnen overwinnen door te erkennen wie we werkelijk zijn.
In dit versterkende boek leer je:

• Hoe niet-agressieve mensen een verschil kunnen maken
• Hoe elitisme de sleutel is tot het begrijpen van de geschiedenis
• Hoe het gelokaliseerde zelf, het ego, de oorzaak is van het persoonlijke kwaad
• Hoe onze geest informatie uitfiltert en hoe dit mensen in staat stelt om kwaad te doen terwijl ze ervan overtuigd zijn het goede te doen
• Hoe zwart-wit denken een rol speelt in de meeste conflicten
• Hoe de meeste mensen vastzitten in een gemoedstoestand die hen ontvankelijk maakt voor het kwaad
• Hoe we onze ware identiteit als niet-lokaal, universeel, spiritueel wezen kunnen herwinnen

Is Psychologie van het Kwaad het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Psychologie van het Kwaad