Quarantainekreten

Een flaptekst wordt normaal toch geschreven in derde persoon enkelvoud?Klopt, maar dat wilde ik niet.Maar je praat in de flaptekst wel tegen jezelf?Waarom niet? Alles is anders. We zaten maanden binnen, plannen nu een zogeheten ‘anderhalve meter-samenleving’ en spraken bekenden nog nooit zo vaak via een webcam. Alles is anders. Het brengt vervelende, maar ook mooie kanten naar boven. Als alles anders is, vinden we nieuwe wegen, die we onwennig betreden. Soms zien we aan de horizon nieuwe kansen. Bij een nieuw normaal mogen we normaal ook opnieuw definiëren. Zodoende deze flaptekst. Een flaptekst bij een dichtbundel die probeert de veranderingen in woorden te vangen. Soms filosofisch en soms met een knipoog, neemt Quarantainekreten je mee door de lockdown.

Is Quarantainekreten het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Quarantainekreten