Quarterlife

Twintigers van nu zijn individualistisch en ambitieus. Ze vragen zich voortdurend af: wat maakt mij nou ?cht gelukkig?
Twintigers zitten in een levensfase waarin ze zelfstandig zijn maar zich ook nog ontwikkelen. Ze maken keuzes op het gebied van studie, werk en relaties. Deze fase _ de quarterlife _ duurt tegenwoordig ongeveer van je achttiende tot je dertigste.
In de quarterlife ben je bezig een plek in de wereld te veroveren. Je zoekt naar antwoorden op serieuze levensvragen. Dit brengt twijfels en onzekerheden met zich mee en kan soms zelfs leiden tot een quarterlifecrisis.
Quarterlife is een boek voor en over quarterlifers. Het biedt handvatten en is een verkenning van de onderwerpen die quarterlifers bezighouden _ hun kansen, kopzorgen en keuzes.

Aik Kramer (1980) is bestuursrechtadvocaat en mediator. Hij is oprichter van GenerationWhy, een platform voor jonge mediators.

Thijs Launspach (1988) werkt als psycholoog bij GenerationWhy. Tijdens zijn studie psychologie deed hij onderzoek naar de quarterlifecrisis.

Is Quarterlife het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Quarterlife