Rake Klappen

In dit boek staan ruim 250 beschouwingen die qua datum gedateerd lijken, maar stuk voor stuk nog steeds akelig actueel blijken te zijn.

Binnen heel veel aangehaalde voorbeelden zijn de perspectieven minimaal, tenzij Nederland alsnog een democratie wordt, wat we tot nu toe nooit zijn geweest.

Het voorgestelde Alternatieve (Democritische Democrale) Staatsbestel zal na een Pluchen Revolutie voor echte democratie, deskundigheid en transparantie zorgen, met als gevolg eerlijkheid, gerechtigheid en meer welzijn voor alle Nederlanders.

Rients Hofstra is na vijf romans ook in staat kort en bondig problemen te beschrijven en te analyseren om daarna verscheidene van een oplossing te voorzien, door anders te denken.

Dit boek zou tussen de vakliteratuur van leraren maatschappijleer niet misstaan, terwijl parlementariërs, leden van Provinciale Staten en raadsleden het als verplichte kost voorgeschoteld zouden moeten krijgen.

Voor politiek geïnteresseerden is dit prettig geschreven boek van meerwaarde, politieke leken zullen op een ontspannen wijze nogal wat eyeopeners tegenkomen, waardoor heel veel duidelijk wordt.

Is Rake Klappen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Rake Klappen