Reizen met haar

Reizen met haar

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
De belevenissen van een ongewoon stel. Hij Alessandro, een motor Ducati Multistrada 1200 S Granturismo. Zij Gioia, een blond meisje dat tegen alle goed bedoelde adviezen en vooroordelen in met deze grote, zware, potente motor haar droomreizen wil beleven. Iedere keer als ze haar helm afzet, zijn er de voorspelbare hilarische reacties.

Samen breken zij met door de maatschappij opgelegde patronen en gaan ze in hun reizen het avontuur tegemoet, in alle vrijheid en onafhankelijkheid. We lezen soms hilarische verhalen over de voorbereiding van de reizen, het plannen van de route, bagagedilemma’s of het opvoeden van een motor met karakter, maar ook over het overwinnen van de angst voor mechanische pech onderweg. Het duo trekt door Duitsland en Zwitserland naar Italië; via Sardinië doorkruisen ze Italië van noord tot zuid, en ze gaan zelfs naar Marokko.

Zij, heel anders dan een mannelijke motorrijder, leert hem omgaan met haar. Hij, met zijn Italiaanse inslag, gekke inzichten en veel humor, probeert iedere keer weer zijn zin door te drijven en haar om zijn spiegels te winden. Wanneer zij zich realiseert dat het leven kort kan zijn, en dat later misschien wel nooit komt, gooit ze het roer om. Want later is nu… dus afstrepen die dromenlijst!
Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Scriptomanen