Ren, Rosie, ren

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 3
Non-fictie Spots 1   Topics 0
Een bijzondere vrouw en een buitengewone reis. Rosie vertrekt, gebroken na de dood van haar man, uit Wales voor de wel hardhandigste opdracht die ze zichzelf kon geven: rond de wereld rennen. Ze heeft alleen een karretje, een heel klein tentje en wat eten en hulpmiddelen bij zich. De verhuur van haar huis is haar enige bron van inkomsten. Het wordt een vijf jaar durende solotocht waarin Rosie 33.000 kilometer rent, ter nagedachtenis van de man van haar leven. Ze wordt achtervolgd door wolven, beren en een naakte man met een geweer, ze wordt aangereden door een bus en loopt een ernstige bevriezing op. Rennend door Europa, Siberiƫ, Alaska, Canada en Groenland krijgt "Rosie"s Run" het karakter van een epische ontdekkingsreis naar de wereld en zijn bewoners, en naar de diepste emoties van haar eigen bestaan. Haar reis genereerde veel geld voor de Britse kankerbestrijding, maar even belangrijk voor haar was de herontdekking van haar liefde voor het leven. Ze ontving uit de handen van koningin Elizabeth de onderscheiding "Member of the British Empire" (mbe).

Reizen & Talen , Literaire non-fictie
Reisverhalen