Restaurant De Tuinkamer

Natuur op je bord

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair Lijsten 1   Topics 0

De Tuinkamer in het Overijsselse Schuinesloot moet de droom zijn van iedere chef. In dit bijzondere restaurant, gelegen in de Priona Tuinen - in de jaren zeventig ontworpen door kunstenaars Henk Gerritsen en Anton Schlepers - bepaalt de rijkdom van de tuin wat er op tafel komt.

De bezoekers van De Tuinkamer kunnen de natuur niet alleen proeven; ze zitten er letterlijk middenin. In de oude kas kookt chef Alwin Leemhuis zijn bijzondere gerechten. Leemhuis, die eerder twee Michelinsterren kreeg als chef van Librije's Zusje, gebruikt de bloemen, groenten, kruiden, knollen en wortels uit de Tuinen - waar keuze is uit ruim 5.000 verschillende soorten planten.

In het kookboek Restaurant De Tuinkamer - natuur op je bord inspireren Alwin Leemhuis en Gitta Luiten je om te koken met wat de natuur te bieden heeft. Met vernieuwende recepten als aardpeer-kaviaar, tahin van zonnebloempitten, in walnootolie gegaarde zeeduivel en sappen van vlierbloesem, dahlia en chrysant. En met tips over hoe je die planten kweekt (of je nu een (moes)tuin hebt of een balkon). De Tuinkamer - natuur op je bord is een kookboek en (moes)tuingids in één.

Culinair
Eten en drinken algemeen
Fontaine uitgevers
11 augustus 2022
11 augustus 2022

Reacties op: Natuur op je bord