Rimpelingen

De thema’s leven, liefde en sterfelijkheid nodigen uit tot grootse en meeslepende verhalen. Gerard Klappers bezit het vermogen om zijn verhalen over dit thema door zijn verrassende perspectieven klein en meeslepend te maken. De gebeurtenissen worden daarmee rimpelingen op de zee van ons bestaan. Het maakt ze des te intenser. Zo kijken we mee met een vrouw die uitgeput is van het leven en in een tentje op de Hoge Veluwe in hongerstaking gaat. We reizen mee met een Hollandse jongen die zijn vriendin helpt bij het zoeken naar haar Nepalese wortels en zo zelf ontdekt waar zijn hart ligt. Ook maken we kennis met Sarda, een jongen die misvormd geboren wordt in een sloppenwijk van Bombay, onwetend van de zware opdracht die dit leven voor hem bevat. Tot slot komt de dood zelf aan het woord in een vurig pleidooi.

Rimpelingen biedt vier bijzondere verhalen; literaire kunststukjes beladen met bezinning verstopt in op het oog  gewoon lijkende verhalen. De schitterende omslag van Rimpelingen is gebaseerd op een schilderij van kunstenaar Rene Zwaga.

Gerard Klappers (1967 -2010) uit Arnhem studeerde in 2005 af aan de Schrijversvakschool Amsterdam. Sindsdien schreef hij romans, artikelen en verhalen. In 2006 werd zijn eerste roman Woekeren gepubliceerd, in 2008 volgde Eliminatie. Naast het schrijven werkte Gerard Klappers als psychiatrisch verpleegkundige en manuscriptenbeoordelaar. Zaterdag 6 november zou zijn gloednieuwe verhalenbundel Rimpelingen feestelijk worden gepresenteerd in Arnhem, maar helaas mocht de auteur dit niet meer meemaken. Met Rimpelingen laat hij een prachtig en diepgaand boek na met daarin vier literaire kunststukjes beladen met bezinning verstopt in op het oog gewoon lijkende verhalen over leven, liefde en sterfelijkheid.

Is Rimpelingen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Rimpelingen