Rode nevel

Rode nevel

Gelezen 59 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 123 Favoriet 1 Recensies 8
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Spots 3   Topics 0

Bijzonder thrillerdebuut van een Leuvense onderzoeker over een toekomst gedomineerd door klimaatverandering, big data en AI. 2054. Global climate disruption is een onmiskenbare grauwe realiteit geworden. De vraag is niet meer of we de strijd tegen het op hol geslagen klimaat zullen verliezen, de vraag is wanneer. Terwijl zowat de hele wereld op deze nieuwe werkelijkheid reageert met verslagenheid en gelatenheid, timmert in Brazilië een visionair ondernemer aan een nieuwe toekomst voor de mensheid. Een toekomst die, als het van hem afhangt, niet op onze aarde zal liggen. Daar waar enkele jaren geleden alleen nog Braziliaanse wildernis lag, wordt nu in recordtempo gebouwd aan Space Valley, een kilometerslange aaneenschakeling van nieuwe bedrijven en onderzoekscentra, opgetrokken rond één centraal thema: ruimtevaart. Wanneer in een van de studentenpubs op de campus van het IISS, de prestigieuze universiteit in het hart van Space Valley, een jonge vrouw overlijdt in onduidelijke omstandigheden, begint voor inspecteur Ana Díaz een moeizame zoektocht naar de waarheid. Hoe ziet de wereld eruit in 2054? Voor de fans van ‘Black Mirror’

Thrillers & Spanning , Sciencefiction & Fantasy
Spannende boeken algemeen