Romkom

In deze schaterleuke romantische zwarte komedie raakt Uli hopeloos in de ban van Lorna terwijl zijn beste vriend Rien sinds de puberteit lijdt aan gevoelens voor Uli’s tweelingzus Usi. Een vlijmscherpe eigentijdse schelmenroman vol superieure slapstick waar de auteur het patent op heeft.
Reacties op eerder verschenen romans:
"Je zou dit boek een komedie kunnen noemen zoals Oscar Wilde wel wist te schrijven. De hoofdrolspelers belanden allemaal in bijzondere situaties die ze zelf nauwelijks voor mogelijk hadden gehouden." (Leestafel.info)
"In dit eerste deel van wat een heuse cyclus moet worden over de – fake – gemeente Buisdorp weet de schrijver, die volkomen onterecht vergeleken wordt met Ronald Giphart (De Jong is veel grappiger) een buitengewoon amusant beeld te geven van het studentenmilieu in een middelgrote plaats." (De Limburger)
"Zijn stijl werd vergeleken met Gerard Reve en Ronald Giphart. Maar eigenlijk heeft De Jong nog het beste de kunst afgekeken bij Remco Campert." (7Days)
"De auteur weet al deze vreemde en soms dolkomische situaties met mekaar te verweven tot een verbluffend knap geheel waarin toch ook de nodige diepgang te vinden is." (André Oyen)

De Nieuwe Boekhandel
29 september 2020