Roos en de vlinderfee

Roos en de vlinderfee

Junior   Topics 0
Het is vakantie en Roos gaat bij haar oma logeren. Oma Knot, zoals ze haar noemt, is een hele lieve, gezellige oma en Roos is dol op haar. Wanneer ze in de tuin aan het spelen is, ziet ze hoe het hondje van de buurvrouw achter een vlinder aanzit. Roosje slaagt erin om het diertje te redden uit de klauwen van het gemene hondje. Als ze de vlinder eens goed bekijkt, ziet ze tot haar verbazing dat het geen gewone vlinder is, maar een piepklein meisje met vlindervleugels. Ze neemt het wezentje mee naar oma’s huis, in de veronderstelling dat oma minstens net zo verbaasd zal zijn als zijzelf. Maar dan blijkt dat oma veel meer weet, dan ze ooit voor mogelijk had gehouden.
Oma en ‘de vlinderfee’, die Audrey heet, blijken elkaar goed kennen. Maar dat is nog niet alles. De vlinderfee vertelt dat er spoken in het bos zitten, die waarschijnlijk haar goede vriendin ‘Chloë, de witte uil’ ontvoerd hebben. En oma lijkt de aangewezen persoon om het mysterie op te lossen. Samen gaan ze op pad om de vlinderfee te helpen. Onderweg maken ze de meest vreemde en spannende dingen mee. Uiteindelijk slagen ze erin de uil te vinden en wordt het geheim van de spoken ontrafeld.
Kind & Jeugd
Kinderboeken diversen