Roots

Roots

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Ben je werkelijk degene die je al een leven lang denkt te zijn? Vrijwel niemand zal zich dat afvragen.
Ook bij rijksambtenaar Thomas van Rijckevorsel komt die gedachte niet op, totdat een onverwacht telefoontje van een notaris daar verandering in brengt.
Een erfenis onder voorwaarden dwingt Thomas tot een zoektocht naar het antwoord. Tien aanwijzingen brengen hem op tal van plaatsen en in evenzoveel verwarrende situaties, met de bedoeling hem steeds dichter bij de waarheid te brengen.
Maar dat gebeurt niet: de aanwijzingen slingeren hem voortdurend heen en weer tussen heden en verleden en zijn zoektocht wordt daardoor een emotionele rollercoaster.
Een oude liefdesgeschiedenis, leugens, bedrog en dwaalsporen zetten hem op het verkeerde been. Toch geeft hij niet op.
Als hij eindelijk meent gevonden te hebben waarnaar hij op zoek is, blijkt dat nog maar de halve waarheid.
Een nieuwe ontknoping confronteert hem met de ontbrekende resultaten van zijn intrigerende ontdekkingsreis en stelt hem voor vragen over het leven en over zichzelf.
Zijn emoties komen tot rust op de plek waar het ultieme en verrassende antwoord zijn oorsprong vindt: daar waar zijn ROOTS liggen…
27 maart 2020