Rouwdoula

Rouwdoula

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Als vrijwilliger in een hospice maakte Patty Duijn (1973) jaren geleden kennis met de complexe emoties en keuzes die horen bij de laatste levensfase. De gesprekken die ze voerde met de mensen die daar verbleven, allen ongeneeslijk ziek, en vooral ook met iedereen om hen heen, inspireerden haar tot het oprichten van een bedrijf dat alles rond die afscheidsfase begeleidt. Van het omgaan met het slechte nieuws dat een gezinslid niet meer beter wordt, tot mediation bij een lastige familiesituatie rond een naderend overlijden. Van het betrekken van kinderen bij het afscheid, tot en met de organisatie van de uitvaart. Ook daarna blijft ze, zolang het nodig is, betrokken bij de nabestaanden. Haar missie: op een natuurlijke manier omgaan met de dood. Al schrijvend over haar werk kwam ze tot de aanduiding ‘rouwdoula’: een persoonlijke coach ten tijde van rouw en verlies. Waar een doula hand- en spandiensten verricht aan het begin van het leven, doet Patty dit in de laatste levensfase, en daarna. In dit boek lees je wat haar werk behelst, en hoe ze dit vol levenslust verricht.
Mens & Maatschappij
Uitgeverij Water
03 juli 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,00 Bestel het e-book € 9,99