Roza

Gelezen 62 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 36 Favoriet 2 Recensies 20
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 8   Topics 0   Leesclub

Olivier Willemsen debuteerde in 2014 met de onheilspellende korte roman Morgen komt Liesbeth. Het Nederlands Letterenfonds kende hem vorig jaar op grond van deze roman een van de acht Debutantenbeurzen toe. In Roza, zijn tweede roman, geeft hij wederom blijk van zijn fascinatie voor duistere geschiedenis. Roza is gebaseerd op het waargebeurde, nooit opgeloste incident op de Djatlov-pas in het Oeralgebergte. In 1959 werden daar de lichamen van een groep jonge studenten aangetroffen.
Jaren later kijkt Roza vanuit Amerika terug op haar ontmoeting met de Djatlov-groep, enkele dagen voor hun dood, en op haar merkwaardige vlucht uit Rusland. Is haar fantasie op hol geslagen of weet Roza Oniejlova daadwerkelijk wat er die winternacht in 1959 op de Djatlov-pas is gebeurd?

Literaire fictie algemeen
Harmonie, Uitgeverij De
08 maart 2018
27 februari 2018

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Mirjam

Greet Braem Hebban Recensent

Mysterie rond de Djatlovgroep

door: Greet Braem

Olivier Willemsen (1980) is Nederlander en debuteerde in 2014 met Morgen komt Liesbeth. In 2015 ontving hij van het Nederlands Letterenfonds de talentbeurs voor zijn tweede roman. Die verscheen begin 2018, kreeg de titel Roza en is gebaseerd op het waargebeurde, nooit opgeloste incident op de...

Reacties op: Roza