Rugzak met ongemak

Als Thomas in de spiegel kijkt, ziet hij een succesvol manager. Hij heeft de zaken goed in de hand; een warm gezin en een prachtig huis.

Hij heeft wel zorgen. Zo is er die brandstichting waar zijn vrouw overspannen van raakt. Zijn verleden blijft hem kwellen; de positie die hij had in het onhoudbare huwelijk tussen zijn ouders die een spel met elkaar en met hem speelden. Maar ik was nog een kind, een kind dat de spelregels niet kende!

Op een dag knapt Thomas af. Om zichzelf te hervinden reist hij af naar Engeland. Hij slaapt in zijn auto, kookt zijn maaltijden op een butagas-brander.

Daar opent hij voor het eerst het pakje met documenten over zijn vader dat hij onverwacht in handen heeft gekregen.

Wat voor man was het? Hoe groeide hij op? Wat deed hij in de oorlog? Was hij een held? Een lafaard? Maar vooral, is mijn vader wel mijn echte vader?

Een aangrijpende en beklemmende vertelling over duistere familiebanden, verborgen geheimen en identiteit. Een verhaal waarin fictie en non-fictie met elkaar zijn verweven.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Rugzak met ongemak het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Rugzak met ongemak