Schaduw en vuur

Schaduw en vuur

Rank 9283 Gelezen 8 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0

Op jonge leeftijd koesteren de broers Leon en Max en hun stiefzus Nora hun dromen, op volwassen leeftijd zijn ze vrijwel alles verloren. Geborgenheid heeft plaatsgemaakt voor eenzaamheid. Verwachting is veranderd in ontgoocheling. Aan de teloorgang van hun onverbrekelijke band ligt een noodlottige gebeurtenis ten grondslag, waarop ieder van hen op zijn eigen manier reageert. Nora wordt een succesvol kunstenares, maar trekt zich terug in haar fantasiewereld. Max reist af naar een oorlogsgebied en verdwijnt uit het zicht. En terwijl Leon op een stoffige zolder een enorm archief van herinneringen aanlegt, dringt een jonge vrouw zijn leven binnen – reddende engel of schikgodin? Dit fascinerende en ingenieus vertelde verhaal over verzoening en schuld begint in de nabije toekomst en eindigt in het recente verleden. Dan wordt met een schok duidelijk waarom de levens van Nora, Max en Leon zo gelopen zijn. Maar was dit de enige mogelijkheid?

Wereldbibliotheek
17 januari 2017