Schaduwliefde

Schaduwliefde

Rank 991 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 1

Waarom kunnen mensen zo wreed tegen elkaar zijn? In zijn zoektocht naar antwoorden concentreert Bob Van Laerhoven zich op individuen, maar op de achtergrond schemeren ideologieën, religies en politieke structuren door. Op confronterende wijze neemt de auteur ons in tien verhalen mee naar verschillende landen en tijdperken, met als rode draad de destructieve gevolgen van onze hartstochten: van het hedendaagse Syrië tot Algerije in de jaren vijftig, van de burgeroorlog in Liberia in de jaren negentig tot de opstand in Belgisch Congo in de jaren zestig. De tien verhalen belichten de schaduwkant van de liefde die de brandstof vormt voor onze gewelddadigheid, innerlijke eenzaamheid en gulzige ego’s.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Houtekiet
04 oktober 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,99 Bestel het e-book € 14,99

Lezersrecensies (1)

‘Schaduwliefde’ - Bob Van Laerhoven

door: RBogerd 1 like
Samenvatting Het eerste verhaal over een oorlogsveteraan is niet fraai maar wel met humor verteld, deze contradictie over zijn tijd als legioensoldaat en hoe hij de waarheid verfraait is niet anders dan wat velen doen om fouten te verdoezelen en/of zich beter voor te doen. De andere verhalen gaan...