Schaduwmannen

Schaduwmannen

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 4
Thrillers & Spanning   Topics 0
Het verhaal vindt plaats in Sarajevo in 2002. Het vertelt op menselijk vlak het lot van vier personen die getraumatiseerd uit de Bosnië-oorlog zijn gekomen.

Bram Ruyter is na Srebrenica een verbitterd mens geworden. Ontslagen uit het leger, trouwt hij Mayke, een verslaggeefster die onderzoek doet naar wangedrag van hooggeplaatste UNPROFOR-functionarissen tijdens de oorlog. Mayke gaat bewijsmateriaal zoeken in Sarajevo en verongelukt.
Bram gelooft niet aan een ongeval en gaat voor een ngo werken in Sarajevo om de waarheid te ontdekken.

Zumra is een jonge vrouw die uit Srebrenica is kunnen ontsnappen, maar ze lijdt aan geheugenverlies. Als ze op een dag ontvoerd wordt, komen ook de verschrikkingen uit haar verleden naar boven.

Lazar is een politieman die in Amerika bij de FBI heeft gewerkt. Bij het uitbreken van de oorlog is hij naar Bosnië gekomen om zijn ouders bij te staan. Deze zijn echter op gruwelijke wijze vermoord. Dat zal zijn verder leven bepalen.

Edhem maakte deel uit van Naser Oric' troepen in Srebrenica. Hij kon de massamoord ontsnappen, maar verloor zijn hele familie. In Sarajevo is hij uitsmijter, maar leidt een mysterieus leven.

Door een reeks moorden zulllen de wegen van deze personen zich kruisen. Fantomen uit hun verleden komen weer tot leven.

Een menselijk drama verpakt in een pakkende thriller.

Thriller
Falcon Boeken