Schaduwstad

Schaduwstad

Rank 5789 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 0

Howard Pink is een selfmade miljonair die zijn leven koopt en gewend is aan macht en geld. Maar achter dit flinterdunne masker schuilt een man die gebukt gaat onder de verdwijning van zijn dochter jaren geleden. Wanneer hij een onvergeeflijke daad begaat, raken de levens van hem, zijn jonge slachtoffer, dat van een ambitieuze journaliste en een oudere dame voor altijd met elkaar verstrengeld op een manier die geen van allen ooit had kunnen vermoeden.

Net als in Het feest heeft Elizabeth Day met Schaduwstad een plotgedreven roman geschreven over de kloof tussen de Britse klassen, tussen rijk en arm, tussen hen voor wie deuren zich openen en anderen die met moeite overleven. Met haarscherpe pen zet ze haar personages neer en snijdt ze ongemakkelijke thema’s aan: een onvergetelijke roman voor iedereen die genoten heeft van Het feest!

‘Beeldender dan Lanchesters Capital en minder zelfingenomen dan McEwans Saturday. Een verademing.’ – Evening Standard

‘Knap opgezette roman en verslavende pageturner tegelijkertijd.’ – The Observer

Ambo|Anthos