Schieten verleer ik nooit

In 2007 verschenen als Probeer het mortuarium.

Eva Maria Staal droeg jarenlang een pistool in haar handtas. Een cadeau van haar baas, Jimmy Liu, een internationale wapenhandelaar. Eva Maria en Jimmy maakten zakenreizen naar de meest gevaarlijke plekken ter wereld. Zelfs haar geliefde, Martin, lukte het niet hen uiteen te drijven. Toch kiest Eva Maria op een dag voor Martin en een vredig leven, zonder wapens. Tien jaar later, tijdens een verhuizing, laten de ontelbare herinneringen aan Jimmy Liu zich echter niet langer verdringen. Schieten verleer ik nooit werd, onder de titel Probeer het mortuarium, snel na publicatie in 2007 bekroond met de Schaduwprijs, de prijs voor het beste Nederlandstalige spannende debuut, en in 2008 met de Lucy B. en C.W. van der Hoogt-prijs, de stimuleringsprijs van de Maatschappij der Nederlandse Letterkunde.

Is Schieten verleer ik nooit het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Schieten verleer ik nooit