Schilderboek, geheime recepten van de oude meesters onthuld en beschreven

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Rijk geïllustreerd, met humor geschreven en toegankelijk voor iedereen biedt dit Schilderboek een schat aan kennis en inzicht in de klassieke schilder- en tekenkunst. Vanuit een theoretische inleiding beschrijft kunstschilder en docente Lux Buurman stap voor stap de praktijk van het schilderen. Zonder terughoudendheid deelt zij haar kennis en ervaring en geeft zij de lezer letterlijk toegang tot de geheimen van haar atelier dat zij samen met haar echtgenoot en tevens kunstschilder, Ab van Overdam deelt.
Het is een reis door het wonderland van het platte vlak, waarin aspecten als perspectief, anatomie en materiaalkennis, schildersrecepten en technieken aan de orde komen. Dit Schilderboek weet op unieke wijze praktische voorbeelden en hedendaagse inzichten te onderbouwen met bevindingen uit diepgaand onderzoek naar de klassieke schilderstechnieken, de specialiteit van het kunstenaarsechtpaar. Het boek speelt hiermee perfect in op de hernieuwde belangstelling voor het maakproces, het ambacht en de materialen van de klassieke schilder en tekenkunst.
Komma, Uitgeverij