Schizofrenie en bergen beklimmen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Saskia was elf jaar oud toen ze voor het eerst stemmen hoorde. Van de ene op de andere dag veranderde ze van een vrolijk kind in een angstig meisje. In de jarenlange zoektocht naar een diagnose en een behandeling passeren vele psychiaters, psychologen, pillen en opnames de revue, maar de angsten, hallucinaties en wanen blijven haar leven beheersen. Na een traumatisch verblijf in de separeer besluit Saskia de psychiatrie vaarwel te zeggen. Met vallen en opstaan ontdekt ze zelf een manier om met haar ziekte om te gaan.

‘In dit prachtige autobiografische boek wordt feilloos en met humor beschreven welke weg wel bewandeld zou kunnen worden als de psychiatrie geen antwoord heeft bij ernstige klachten. Wat een uitzonderlijke moed en kracht!’
Wiepke Cahn, psychiater

‘Saskia presenteert op indrukwekkende wijze haar persoonlijke verhaal van ziekte en herstel. Ze houdt de hulpverleners op indringende wijze een spiegel voor.’
Berno van Meijel, hoogleraar GGZ-Verpleegkunde

‘De climax naar de eigen regie is ronduit spannend en inspirerend, ingepakt in een knappe compositie van vallen en opstaan, die maakt dat je steeds sneller gaat lezen.’
Jim van Os, psychiater

Business & Management
Psychiatrie
Uitgeverij De Graaff
05 februari 2021
05 februari 2021

Reacties op: Schizofrenie en bergen beklimmen