Naast de theoretische beschrijvingen staan er talloze methodische en praktische aanwijzingen voor succesvolle kunsteducatie.
Globale inhoud:
Kennis en inzicht in basale ontwikkelingsprocessen van kunsteducatie, i.c. muziek, beeldend vormen, toneel/drama/ taal, spel en motoriek van kinderen van de Basisschool;
Een bezinning op kunst als een natuurlijk en vanzelfsprekend aspect van het menselijke leven;
Zicht op de kunstenaar als professioneel vakman;
Basale onderwijskundige principes t.b.v. de ondersteuning van kunsteducatie op de Basisschool;
Zicht op cultuureducatie als context voor kunsteducatie;
Algemeen methodische en didactische aanwijzingen t.b.v. de verschillende deelgebieden van kunsteducatie op de Basisschool;
Per hoofdstuk vragen en opdrachten t.b.v. de verwerking van de leerstof en de ontwikkeling van een eigen visie op onderwijs, kunst en kunsteducatie;
Voldoende kwalitatieve literatuur t.b.v. verdere verdieping.
