Schrijf je me?

Indringend verslag van een liefde
Vijftienhonderd liefdesbrieven, verstuurd van en naar een kamp in de Goelag, vormen de
kern van Schrijf je me? Lev en Svetlana Mishchenko ontmoeten elkaar als studenten in de
jaren dertig van de vorige eeuw. In de jaren veertig raken ze gescheiden door de oorlog, en
wanneer Lev veroordeeld wordt tot jarenlange gevangenschap in de Goelag, vechten ze om
de liefde voor elkaar levend te houden. In het geheim schrijven ze elkaar brieven. Het is
uniek in de geschiedenis van de Goelag dat deze correspondentie volledig ongecensureerd
gebleven is. Dit nieuwe boek van Orlando Figes vormt niet alleen een nauwkeurige
documentatie van het leven in de Goelag, maar ook een aangrijpend verslag van een liefde in
een onmogelijke tijd.

Is Schrijf je me? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Schrijf je me?