Seks, drugs & yoga

Seks, drugs & yoga

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Seks, drugs en yoga is het verhaal Mare van Zon: hooggevoelig, intelligent en een tikkie bipolair. Ze is gevlucht naar Antwerpen om boete te doen, vergiffenis te vragen, verlossing te zoeken tussen de zwetende mensen in een hot yoga studio waar ze depressief een dertig dagen uitdaging aan gaat.
In die dertig dagen blikt ze filosofisch terug op even zoveel mannen, bespreekt ze droog en humoristisch yogahoudingen, vertelt ze hoe ze haar eigen yogastudio opbouwde in een Limburgs stadje en een supyoga opleiding volgde op Hawaii. Je leest over haar bevalling op 22-jarige leeftijd, en hoe ze snel daarna vreemd ging met een collega. Wiet, coke, speed, LSD, Ritalin, Ayahuasca, XTC, MDMA en heel veel drank passeren de revue.
Ze is er doodmoe van, naarstig op zoek naar haar waarheid, haar eigen kracht. Gaandeweg kom je erachter waarom het met die mannen eigenlijk steeds mislukte en krijg je plaatsvervangende schaamte bij de beschrijving van haar seksherinneringen.
Zal ze gezond, helder en gelukkig terugkeren naar haar zelfstandige puberdochter? Naar haar vriend die ze eigenlijk niet meer kan luchten of zien? Naar haar eigen yogastudio? Of zal ze de zoveelste man ontmoeten?
Feelgood , Literatuur & Romans
Brave New Books