Sempre Susan

Sempre Susan

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Sigrid Nunez was aankomend schrijver toen ze kennismaakte met de legendarische essayist en intellectueel Susan Sontag. Deze stelde Nunez voor aan haar zoon, de schrijver David Rieff, met wie Nunez een relatie kreeg. Al snel trok ze bij hem in, in de woning die Rieff en Sontag deelden. Sontag zei daarover tegen Nunez: ‘Wie zegt dat we moeten leven als alle anderen?’
Sontag zou Nunez, die mettertijd een succesvol schrijfster werd, diepgaand beïnvloeden. Ze stak de mensen om haar heen als vanzelf aan met haar vele culturele en intellectuele passies. In deze indringende, intieme herinneringen, die ruim zes jaar na Sontags dood verschenen, benoemt Nunez haar dankbaarheid voor het feit dat ze al jong ‘iemand die zo’n verheven, niet-ironische kijk had op het beroep van schrijver’ als voorbeeld heeft mogen hebben.
Atlas Contact
04 juni 2020

Recensies

Vrienden.

door: Els Van Haute 1 like
Sempre Susan. Door Sigrid Nunez. Een tijdje geleden las ik De Vriend en werd op slag verliefd op dat boek én op Sigrid. In De vriend volgen we een vrouw die plots haar beste vriend verliest. Hij sterft en zij ontfermt zich over zijn hond. Als onderdeel van haar rouwproces fileert ze haar vriend...