Sfeervol wonen met Feng Shui

Ronald Faber
Sfeervol wonen met Feng Shui
De praktische toepassing van een eeuwenoude Chinese kunst van het (her-)inrichten van de leefomgeving
Prijs: 9,50
Pagina's: 80
Bindwijze: Paperback
ISBN: 978 90 6378 402 7
Sfeervol wonen met Feng Shui is gericht op het inrichten van de moderne woning en tuin met behulp van de eeuwenoude Chinese kunst van het (her-)inrichten en vormgeven van de leefomgeving. Aan de hand van verschillende voorbeelden en duidelijke overzichten legt de auteur uit hoe storende energieën in woon- en werkruimten opgespoord en zonodig gecorrigeerd kunnen worden.
"In mijn dagelijkse praktijk als interieurontwerper ben ik altijd op zoek naar tips, trucs en ideeën om mijn werk eenvoudiger te maken, hulpmiddeltjes die het oplossen van ontwerpvraagstukken vereenvoudigen. Het uiteindelijke resultaat is meestal dat deze speurtocht resulteert in een steeds gevarieerder beeld van het beroep van interieurontwerper, maar dat het werk er geenszins simpeler op wordt! Op één van deze zoektochten kwam ik in aanraking met Feng Shui, een combinatie van eeuwenoude Chinese kunst, wetenschap en traditie die mijn kennis over Yin en Yang, de I Ching en de Vijf Elementen aanvulde tot een logisch geheel. Het feit dat Feng Shui steeds vaker opduikt in de dagelijkse praktijk van ontwerpers en vormgevers uit het Westen bewijst de waarde van dit eeuwenoude en fascinerende systeem.
De toenemende populariteit van Feng Shui heeft weliswaar geresulteerd in een stroom informatie over het onderwerp, maar deze informatie is vaak beperkt tot een (complexe) uitleg van de Chinese systemen, filosofieën en theorieën die aan de basis van Feng Shui liggen.
Dit boek is anders! Het schrijven ervan riep bij mij een beeld op alsof ik een brug sloeg tussen twee culturen, met aan de ene kant de eeuwenoude Chinese cultuur, vol symboliek en mystiek, waarop de ideeën van Feng Shui zijn gebaseerd, en aan de andere kant de moderne, nuchtere 'huis-tuin-en-keuken' benadering van binnenhuisarchitectuur. Toch bleken er wonderlijk genoeg veel onverwachte overeenkomsten te zijn. Het combineren en vergelijken van deze ogenschijnlijk verschillende opvattingen is verwoord in dit boek." (Ronald Faber)

Is Sfeervol wonen met Feng Shui het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Sfeervol wonen met Feng Shui