Sido

Ter gelegenheid van de première van de film ‘Colette’ (20-12-2018), en het succes van de Privé-domein ‘De eerste keer dat ik mijn hoed verloor’, geeft Uitgeverij Vleugels Colette’s roman ‘Sido’ uit in een herziene vertaling.

In ‘Sido’ schetst Colette in beeldende beschrijvingen haar jeugd in het Bourgondische dorpje Saint-Sauveur, met haar broers, ‘de wilden’, met wie ze oneindig veel in de bossen speelde, haar mysterieuze, eenzelvige zus, haar eenbenige vader met literaire en politieke ambities en haar eigenzinnige, vooruitstrevende moeder Sido.

‘Sido’ wordt beschouwd als een van de mooiste boeken uit Colettes oeuvre en werd in vijftien talen vertaald.

Is Sido het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Sido